Zadzwoń
|
Gotowi, do startu… START! maj 9, 2019

XIII Hunters Grodziski Półmaraton „Słowaka” już za miesiąc, czyli 31 dni, 744 godziny, 44 640 minut, 2 678 400 sekund. Mówiąc krótko – już niedługo! Emocje towarzyszące zbliżającemu się biegowi są coraz większe – nie tylko wśród uczestników, ale i organizatorów, którzy dokładają wszelkich starań aby event był dopięty na ostatni guzik. Nie bez powodu biegacze z całej Polski doceniają doskonałą organizację i niesamowitą atmosferę imprezy. Nie dziwi też fakt, że z roku na rok limit uczestników zwiększa się, a chętni na udział w wydarzeniu potrzebują coraz mniej czasu, by ten limit podczas zapisów wyczerpać. Tym razem wystarczyły zaledwie 44 minuty! To naprawdę wielki sukces!

 

Dlaczego 21 km to świetny do pokonania dystans? Już odpowiadamy!

 

  1. Półmaraton to znakomity trening przed drogą do maratonu. Dla wielu osób ukoronowaniem wszystkich treningów i celem do którego dążą jest start w maratonie. Nie ma chyba biegacza, który nie marzy o przekroczeniu linii mety tego koronnego dystansu. Jednak zanim porwiemy się na 42 km 195 metrów, warto pomyśleć o czymś krótszym.
  2. Na dystansie 21 km bardzo ciężko o kryzys energetyczny. Jeżeli przygotowując się do biegu, dobrze się odżywialiśmy i jeszcze dodatkowo zjemy coś na trasie, to raczej nie grozi nam tzw. ściana. A to jest właśnie moment, który biegacze uważają za najbardziej krytyczny na dystansie maratonu.
  3. Jeżeli więc energetycznie nie powinno być problemów, to cała nasza walka odbywa się w nogach i… głowie. Z doświadczenia biegaczy wiadomo, że pierwsze problemy pojawiają się ok. 15 kilometra. Jednak wtedy do mety jest już stosunkowo blisko i jesteśmy w stanie zwalczyć doskwierające zmęczenie.
  4. Podczas dystansu 21 kilometrów nie dochodzi do znacznych uszkodzeń w strukturach mięśniowych, dlatego też regeneracja po biegu jest naprawdę szybka. Co to oznacza? Że możemy biegać nawet kilka półmaratonów w roku! Bez problemów można brać udział w biegu, a następnie dalej trenować. Jest to świetna wiadomość dla chcących utrzymywać kondycję i… biegać półmaratony.
  5. Przy pokonywaniu dystansu półmaratonu nie dochodzi do znacznego odwodnienia organizmu. Nie trzeba więc koniecznie uzupełniać minerałów. Dlatego jest to dystans dość bezpieczny i mniej skomplikowany logistycznie.

 

Jeżeli więc w tym roku nie udało Ci się zapisać na XIII Hunters Grodziski Półmaraton „Słowaka”, jeszcze wszystko przed Tobą. Zalety biegania półmaratonów już znasz. Jeśli zaś chcesz poczuć atmosferę imprezy i przekonać się o tym, że w Grodzisku biega (i kibicuje) się najlepiej, to już 9 czerwca zapraszamy na trasę i do wspierania zawodników.

 

Do zobaczenia!

 

 

 

 

Do góry