
Z roku na rok finansowe aplikacje mobilne stają się coraz popularniejsze. UOKiK przeprowadził badanie, z którego wynika, że prawie 70% konsumentów używa ich do obsługi konta bankowego. Jak robić to w sposób bezpieczny?
Wykonywanie operacji finansowych z poziomu swojego smartfona jest bardzo wygodne. Takie rozwiązanie doceniane jest szczególnie przez młodych konsumentów. Jak mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, korzystanie z aplikacji mobilnej jest korzystne, ale wymaga zachowania ostrożności i zwrócenia uwagi na kwestie bezpieczeństwa.
Z sondażu PBS wynika, że z aplikacji bankowych korzysta 68% konsumentów. Najchętniej używają ich osoby młode. Aplikacje finansowe to jednak nie tylko aplikacje bankowe. Są to także aplikacje do operacji finansowych online (np. PayPal), wirtualne portmonetki czy aplikacje do transakcji w konkretnych sklepach.
Głównym powodem, dla którego Polacy korzystają z tego typu aplikacji jest łatwość ich obsługi i zwyczajna wygoda. Należy jednak pamiętać, by robić to w odpowiedni sposób – dzięki temu unikniemy niebezpiecznych sytuacji.
- Używajmy oryginalnych aplikacji swojego banku lub znanych firm pobranych bezpośrednio z Google Play lub App Store
- Na bieżąco aktualizujmy oprogramowanie
- Zabezpieczajmy korzystanie z aplikacji unikatowym hasłem, odciskiem palca lub systemem rozpoznawania twarzy
- Nie udostępniajmy nikomu swoich danych logowania
- Ustawmy dzienne limity przelewów i płatności internetowych
- Swoje dane podawajmy wyłącznie zaufanym podmiotom
- Z aplikacji korzystajmy w bezpiecznym otoczeniu
Źródło: finanse.egospodarka.pl