Zadzwoń
|
Polacy wierzą w bezpieczeństwo sektora bankowego czerwiec 14, 2018

Polacy wciąż nie zmieniają swoich haseł do kont bankowych. Statystyki mówią jasno: obywatele Polski czują się bezpiecznie, jeśli chodzi o bankowość internetową.

 

Niektórzy jednak wątpią, że to podejście jest właściwe. Z badań Komisji Europejskiej wynika, iż „Ponad 70 proc. Polaków, korzystających z bankowości internetowej nie zmieniło hasła do bankowości internetowej w ciągu ostatniego roku”. Mało tego – 70 proc. obywateli Polski doświadczyło i wykryło co najmniej jednej próby wyłudzenia danych wrażliwych dot. bankowości internetowej (hasła, PINu, loginu itd.).

 

Co zaskakuje jeszcze bardziej, ponad 70 proc. Polaków oznajmia, że swojej wiedzy nt. zagrożeń cybernetycznych w żaden sposób nie pogłębia i w najbliższej przyszłości pogłębiać nie zamierza. Zaledwie 13 proc. obywateli Polski podjęło jakiekolwiek działania, mające na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w sieci.

 

Dlaczego tak się dzieje? W badaniu opinii Kantar TNS, Polacy wskazali sektor bankowy jako jeden z najbezpieczniejszych sektorów w kraju. Z badań wynika, że „Zaufanie Polaków do sektora bankowego niemal dwukrotnie przekracza poziom zaufania do przedstawicieli wojska i policji oraz prawie pięciokrotnie przewyższa poziom zaufania do sektora telekomunikacyjnego”.

 

Mimo wszystko, Związek Bankowości Polskiej zachęca do regularnej zmiany haseł. Tutaj jednak eksperci nie są zgodni, bowiem niektórzy z nich twierdzą, że im częściej zmienia się hasła, tym bardziej spada kreatywność podczas wymyślania kolejnych. Czasami więc mocniejsza okazuje się początkowa kombinacja, niż kolejne – dużo słabsze. Z ZBP nie zgadza się m.in. Microsoft. Do pozostałych ich porad warto się jednak stosować. Ustaw silne hasło, używaj różnych haseł do różnych serwisów, wyłącz automatyczne zapamiętywanie haseł oraz nigdzie nie zapisuj swoich haseł i PINów!

 

 

Źródło: tech.wp.pl

Do góry