Zadzwoń
|
Połowa Polaków dba o bezpieczeństwo w sieci wrzesień 19, 2019

Tylko połowa Polaków dba o bezpieczeństwo w sieci. Mastercard opublikowało badanie pt. „Bezpieczne e-zakupy”, z którego wynika, że 46 proc. naszych rodaków wie, jak dbać o bezpieczeństwo swoich danych, natomiast aż 44 proc. w ogóle nie przykłada do tego wagi.

 

Obecny świat mknie z ogromną prędkością ku postępowi i nowoczesności, z dnia na dzień stając się coraz bardziej cyfrowym. Wielu z nas wciąż nie zdaje sobie sprawy z tego, że dobre zabezpieczenie swoich danych w Internecie jest teraz równie ważne co zamknięcie drzwi od domu czy zakluczenie samochodu. Skutki przechwycenia tych danych mogą bowiem mieć kolosalne znaczenie i nieść za sobą ogromne konsekwencje.

 

Kluczowe jest odpowiednie zabezpieczenie swoich kont bankowych, profilów w serwisach społecznościowych czy kont, za pomocą których logujemy się do sklepów internetowych. To właśnie w tych miejscach przechowywane są newralgiczne dane, które hakerom mogą posłużyć do dokonania cyberprzestępstw. Najważniejsze jest jednak dobre zarządzanie hasłami – wciąż jednak 36 proc. respondentów deklaruje, że swoje hasła zapisują w notatnikach albo w formie cyfrowej, ryzykując, że zobaczy je niepowołana osoba.

 

Co może szokować to fakt, że ponad jedna piąta ankietowanych podaje hasła swoim znajomym. Choć coraz większą wagę przykładamy do skomplikowania haseł, nadal zbyt rzadko je zmieniamy. 23 proc. respondentów odpowiedziało, że zmienia hasło raz do roku bądź rzadziej.

 

Mimo że wciąż żyjemy w erze haseł, coraz popularniejszym rozwiązaniem w przypadku ochrony danych osobowych, logowania się do bankowości czy autoryzowania płatności staje się biometria. Jest też znacznie wygodniejsza i spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Ponadto, wejście w życie dyrektywy PSD2 nakłada na banki internetowe obowiązek wprowadzenia uwierzytelnienia dwuskładnikowego, jak również wprowadzanie PIN-u w przypadku niektórych transakcji zbliżeniowych. I takie zabezpieczenia rozumiemy!

Do góry